FAQ - Ondernemers

1

Wat heeft "4Locals" ondernemers te bieden?

"4Locals" biedt ondernemers een uniek digitaal platform welke voldoet aan de nieuwste technieken in de markt en waarmee zij direct aan de slag kunnen. Het "4Locals" platform, bestaande uit een website en een mobiele app, bevat informatie over lokale ondernemers, winkeliers en zzp'ers. Het platform is zeer dynamisch en heeft een rechtstreekse verbinding met Social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Pinterest). Het platform is zeer toegankelijk, makkelijk in gebruik en vergt geen technische kennis. Het platform biedt ondernemers de mogelijkheid real-time te communiceren met de consument, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.  Het platform is goed bereikbaar vanaf een pc, laptop, tablet en/ of smartphone. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding.
2

Waarom is het "4Locals" platform zo interessant voor ondernemers?

De ondernemer kan met behulp van het "4Locals" platform zijn doelgroep bedienen van de meest recente informatie. Denk hierbij aan acties, aanbiedingen, start van de uitverkoop, last-minute verkopen, houdbaarheidsverkopen en assortimentswijzigingen en dit allemaal real time!!! De ondernemer kan op tal van manieren zijn fantasie de vrije loop laten om de consument naar zijn onderneming te krijgen om een verkoopmoment te creëren. Door gebruik te maken van pushberichten, e-mail berichten en Social-media berichten kan de ondernemer de consument blijven interesseren in zijn onderneming of attenderen op aantrekkelijke acties. De ondernemer bedenkt acties altijd zelf en is hier ook te allen tijde verantwoordelijk voor. " 4locals"  kan de ondernemer hierbij natuurlijk altijd bijstaan met advies.
3

Waar kan de ondernemer de "4Locals" app downloaden?

We werken er hard aan om de "4Locals" app op korte termijn live te kunnen laten gaan. Zodra de "4Locals" app klaar is, zal deze gratis vanuit de app-store en de Google Play store te downloaden zijn.
4

Wat zijn de voordelen van het gebruik van het "4Locals" platform?

Als ondernemer kun je op verschillende manieren profiteren van het "4Locals" platform: Meer naamsbekendheid door online-profilering, mond-tot-mond reclame en het gebruik van Social-media. Kansen om op stille momenten klanten te trekken met last-minute acties of aanbiedingen. Real-time communiceren met de consument, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar door gebruik te maken van push-berichten welke direct zichtbaar zijn op de smartphone of tablet van de consument. 24/7 zichtbaarheid van de onderneming zonder daarbij gebruik te hoeven maken van externe technische hulpmiddelen zoals ibeacons. Snelle en directe manier om de aandacht te vestigen op je eigen onderneming; Kortlopende en/of langlopende acties organiseren; Meer persoonlijk contact met lokale consumenten. Daardoor nog sneller en nog beter kunnen inspelen op de behoeftes van diezelfde consument. Goedkoper en effectiever dan flyeren of adverteren in een folder die eens per week uitkomt. Pushberichten en/ of e-mailberichten kun je vaker en op elk gewenst moment versturen. Directe feedback van de consument bij het vertonen van de voucher met daarin de actie, aanbieding of aankondiging. Door het "4Locals" platform te gebruiken krijg je meer inzicht in de lokale consument. Meer inzicht betekent gerichtere acties, een beter inkoopbeleid en een hogere omzet. Meten is weten. Elke ondernemer heeft zijn eigen bedrijfsprofielpagina op zowel de website als in de app. Hierin staan alle relevante gegevens over je onderneming zoals je bedrijfsprofiel, je werkzaamheden, foto's en afbeeldingen, een video, routebeschrijving, merken, reviews, acties, aanbiedingen of aankondigingen . Houdbaarheidsproducten kunnen toch nog worden verkocht in plaats van weggegooid (maatschappelijk verantwoord ondernemen). Ondernemers kunnen ook profiteren van de acties, aanbiedingen of aankondigingen die andere ondernemers initiëren. Gezamenlijk zichtbaar zijn geeft gezamenlijke kracht. De maandelijkse kosten voor het gebruik van het "4Locals" platform staan vast, ongeacht het aantal berichten die een ondernemer verstuurt.
5

Ik heb nog geen account voor het "4Locals" platform, hoe kan ik een account aanmaken?

Heb je nog geen account voor het "4Locals" platform, meld je dan aan in de volgende stappen: 1. Ga naar “Registreren” op de "4Locals" website of gebruik de link: Aanmelden 2. Voer de stappen 1 tot en met 3, van het registratieformulier uit, en vul daarbij alle verplichte velden in. 3. Druk vervolgens op "Verzenden". 4. Je ontvangt een bevestigingsmail op het aangegeven e-mailadres. 5. Om je aanmelding compleet te maken druk je, in de ontvangen bevestigingsmail, op "Mijn account activeren" of gebruik de bijgevoegde link. 6. Je kunt nu gebruik maken van je aangemaakte account.
6

Waar kan de ondernemer een account aanmaken?

De ondernemer kan uitsluitend op de "4Locals" website een account aanmaken en zijn bedrijfsprofielpagina vullen. Aanvullingen of wijzigingen in de bedrijfsprofielpagina kunnen ook alleen op de website worden gedaan. In de app kan de ondernemer geen account aanmaken en ook geen aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in de bedrijfsprofielpagina. Er is sprake van een constante gegevens- en informatie overdracht tussen de website en de app. Alle informatie op zowel de website als in de app zijn volledig up-to-date en komen helemaal met elkaar overeen.
7

Hoe kan de ondernemer informatie op zijn bedrijfsprofielpagina aanvullen of wijzigen?

Om informatie op je bedrijfsprofielpagina aan te vullen of te wijzigen ga je als volgt te werk: Ga naar “Inloggen” op de "4Locals" website of gebruik de link Inloggen. Je kunt je bedrijfsprofielpagina alleen op de website wijzigen. Je dient daarvoor wel eerst in te loggen. Er is sprake van een constante gegevens- en informatie overdracht tussen de website en de app. Alle informatie op zowel de website als in de app zijn volledig up-to-date en komen helemaal met elkaar overeen. Je komt vervolgens op je eigen bedrijfsprofielpagina. Deze bedrijfsprofielpagina kan vervolgens worden gevuld met je eigen bedrijfsspecifieke informatie. Ook kan, reeds ingevulde, informatie worden gewijzigd. Nadat je al je bedrijfsgegevens hebt ingevuld of gewijzigd, druk je vervolgens op "opslaan". Je bedrijfsprofielpagina, met daarin de ingevulde of gewijzigde gegevens, is vervolgens zichtbaar op zowel de website als in de app. Instructievideo voor het toevoegen van logo, foto en video: Instructievideo
8

Wat zijn de voordelen van het online adverteren, op het "4Locals" platform, voor de ondernemer?

De mogelijkheid bestaat om op zowel de website als in de app van "4Locals" te adverteren. Informatie over de verschillende mogelijkheden van online adverteren kun je opvragen via de "4Locals" website onder het kopje “Adverteren”. Vul het contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Online adverteren op de website en de mobiele app van 4Locals biedt je de volgende voordelen: Doelgericht; online adverteren kan bij "4Locals" zeer gericht. Zo kun je makkelijk je beoogde doelgroep lokaal bereiken. Zo kun je bij "4Locals" adverteren op basis van geografische ligging, waarbij er onderscheidt kan worden gemaakt tussen landelijk, provincie, gemeente, plaats en lokaal. Voordelig; online adverteren bij "4Locals" is zeer voordelig en zeer toegankelijk. Ook met een beperkt budget kun je online adverteren bij "4Locals" . Snel inzetbaar; online adverteren bij "4Locals" kan erg snel, in veel gevallen al dezelfde dag. Flexibel; online adverteren bij "4Locals" kan zowel op de website als in de app. Bereik; het bereik van "4Locals" is lokaal, echter bieden wij ook online adverteermogelijkheden buiten jouw dorp, winkelcentrum of gemeente. Toename van het aantal volgers: online adverteren bij "4Locals" zorgt voor een toename van het aantal volgers die jouw bedrijf als favoriet kunnen- en zullen aanmerken.
9

Hoe kan de ondernemer een pushbericht, e-mail bericht en/ of Social-media bericht versturen?

Voor het versturen van pushberichten, e-mail berichten en/ of Social-media berichten ga je als volgt te werk: Log in op de "4Locals" website. Ga naar je persoonlijke bedrijfsprofielpagina. Druk rechtsboven in de bedrijfsprofielpagina op het + teken. Hierna verschijnt een pop-up scherm waarin je een bericht kunt opstellen. Vul allereerst de titel van je bericht in. Vul een begin- en einddatum in. Je kunt een standaard afbeelding kiezen of een eigen afbeelding uploaden. Alvorens het bericht wordt verzonden bestaat de mogelijkheid een preview van het bericht te bekijken. Wij raden je aan hier altijd gebruik van te maken alvorens het bericht daadwerkelijk te verzenden. In het previewscherm staan ook de verschillende Social-media kanalen genoemd. In het previewscherm kun je een keuze maken via welke Social-media kanalen je je bericht wilt delen en/ of onder de aandacht van je volgers wilt brengen. Ga terug naar het oorspronkelijk "pushbericht" scherm  om het bericht daadwerkelijk te versturen. Druk op “Verzenden” om het bericht te versturen. Het bericht/ voucher verschijnt nu ook in het "lopende acties/ aanbiedingen" scherm. Het bericht/ de voucher wordt pas zichtbaar op de daarvoor ingestelde begindatum. Het bericht/ de voucher verdwijnt vanzelf indien de einddatum is bereikt. Om het bericht handmatig te verwijderen druk je op het kruisje bij de voucher in  het "lopende acties/ aanbiedingen" scherm. Noot: Vul in het pop-up scherm alle velden in. Alleen dan kun je je bericht versturen.